HR Marketing

Jeszcze parę lat temu sztampowy marketingowiec nie puder zielonego pojęcia o marketingu rekrutacyjnym. Być prawdopodobnie obiło mu się o uszy zasada postępowania Employer Branding natomiast wtedy wiedział poniekąd więcej. Lecz zaś dziś wiedza o tym, kiedy marketing przypadkiem dobrze robić pozyskaniu oraz utrzymaniu najlepszych pracowników jest niewielka.

Jeszcze parę lat temu trywialny marketingowiec nie puder zielonego pojęcia o marketingu rekrutacyjnym. Być przypadkiem obiło mu się o uszy idea życiowa Employer Branding tudzież w tamtym czasie wiedział względnie więcej. Lecz zaś obecnie wiadomości o tym, gdy marketing prawdopodobnie dobrze robić pozyskaniu oraz utrzymaniu najlepszych pracowników jest niewielka. Zazwyczaj sądzi się, że sprawę załatwią kolorowe ogłoszenia w prasie i Internecie, agenda „Kariera” na firmowej stronie internetowej oraz – w najwyższym stadium rozwoju tej dziedziny – plan święty stażom gwoli rozpoczynających karierę młodych ludzi. Tymczasem to nie wcześniej wariat góry lodowej składającej się z wielu działań tudzież procesów.

 

Kiedy przeszłam do branży HR moi znajomi zaskoczeni zadawali mi pytania:

– To co ty aktualnie rekrutacją się zajmujesz?
– Nie. Zajmuje się tym, czym się zajmowałam- marketingiem natomiast PR, tylko, że w celu branży HR.
– To w tej branży jest dowolny marketing potrzebny? Co ty właściwie robisz?

Ano marketing w tej branży jest niezwykle potrzebny, zaś podczas gdy bym zaczęła wymieniać, czym się zajmuję, to nie skończyłabym do rana. Bo sektor HR rozwija się niezwykle dynamicznie. A marketing rekrutacyjny raz po raz z większym natężeniem zyskuje na znaczeniu.

Niestety nie wiecznie idzie to w parze ze wsparciem firmowego Działu HR działaniami marketingowymi. Wciąż ważniejsze jest promowanie produktów firmy na potrzeby zwiększonej sprzedaży, niż „sprzedawanie” miejsc pracy najlepszym ludziom, którzy zapewnią firmie postęp zaś przychody. Nieliczni szefowie działów kadr mogą zaaprobować się pełnym wsparciem marketingu w doborze najlepszych narzędzi zaś konstruowaniu komunikatów mających na celu przyciągnięcie talentów a profesjonalistów. A szkoda. Bo targowisko pracy robi się coraz to w wyższym stopniu zdywersyfikowany a trafnie do zmian interes powinna się dostosować. Ograniczenie komunikacji rekrutacyjnej lecz wciąż do ogłoszeń o pracę to dzień dzisiejszy w tej chwili ignorancja, nie będąca zresztą znamiennie efektywną. I tutaj pojawia się miejsce w celu marketingu rekrutacyjnego, niestety w przyszłości kulejącego w Polsce.

W zeszłym tygodniu na największym teraz w Polsce wydarzeniu branży HR (zresztą przebojowo zorganizowanym) – Kongresie Kadry – spotykali się wszyscy, którzy stawiają pracownika w centrum. Wielu ekspertów prowadziło wykłady oraz doradzało jak trafić do kandydata, zachęcić, zwerbować, wyselekcjonować, zatrudnić, przeszkolić, uzasadniać natomiast obronić pracownika. Dwa dni później, na konferencji otwierającej kampanię społeczną „Rodacy do Alterpracy!” mówiono o tych, którzy pracownikami w powszechnie przyjętym znaczeniu, tj. zatrudnieni na etacie w pełnym wymiarze godzin tudzież na Chronos prowizoryczny stanowić z różnych przyczyn nie mogą. Tematyka jakby zbliżona, skoro dotycząca pracy, niemniej jednak jak inna kapela docelowa odbiorców.

Z jednej strony rekiny biznesu HR, z drugiej wyjęci pomijając nawias możliwości podjęcia pracy na etacie: ludzie młodzi ludzie, niepełnosprawni, osoby po 50 roku życia, młode matki. O jak bardzo wciąż tych pierwszych marketing raczy rozumieć tudzież od czasu czasu do czasu wspomagać działaniami, o tyle dla drugiej grupy nie przygotowuje w tym momencie niemal nic, nawet o ile biznes jest gotowa żerować alternatywne formy zatrudnienia. Jest wiele przyczyn, w celu których faktycznie się dzieje: nieobecność wiedzy na materia Employer Brandingu, niezauważanie potrzeb działów HR, absencja budżetów.Jednak to jest do nadrobienia. A te organizacje, które aktualnie zauważają przymus marketingowego wsparcia działań z obszaru HR, na dłuższą wygrywają.

Bo z wyboru z nimi będą ci, którzy zbudują świetność marek, ideał produktów zaś solidność usług.

 

więcej na: http://www.hrbiznes.pl/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s